Tajuk Berita Terbaru

http://www.bina-website-sendiri.com/images/header.jpg

Selasa, Ogos 17, 2010

buru kejuaraan kelima Skuasy Wanita dunia

Mymetro -Nicol buru juara kelima

DATUK Nicol David berpeluang merangkul kejuaraan kelima Kejohanan Skuasy Wanita Terbuka Dunia pada 15-22 September depan sekali gus mengulangi pencapaian jurulatihnya, Sarah Fitz-Gerald.
Nicol yang juga turut berpeluang muncul pemain ketiga Wispa merangkul tiga kejuaraan berturut-turut seperti rekod Sarah dan seorang lagi lagenda, Michelle Martin.
Nicol, pemenang semua lima kejohanan Emas Wispa tahun ini dijangka berdepan pemain England, Jenny Duncalf dari England di final yang akan berlangsung di Soho Square, Sharm El Sheikh, Mesir.

Nicol dijangka mengulangi pertemuan final tahun lalu dengan pemain Belanda, Natalie Grinham lebih awal kali ini, iaitu di suku akhir. Kedudukan Natalie merosot ke kedudukan ketujuh dunia selepas berehat selama 10 bulan kerana melahirkan anak pertama. Jika lepas, Nicol akan berdepan Alison Waters (England) yang juga pilihan keempat, di separuh akhir.

Alison sebelum itu berdepan cabaran sukar di suku akhir apabila diundi berdepan sama ada rakan senegara, Laura Massaro atau bekas juara dunia, Vanessa Atkinson dan bekas pemain nombor satu dunia, Natalie Grainger.

Pada undian bawahan, Jenny akan berdepan pemain tuan rumah Omneya Abdel Kawy yang juga pilihan kelima di suku akhir, lawan sama ditemui tahun lalu tetapi dimenangi Jenny dengan permainan lima set.
Sila "share" Berita2 di sini dengan kawan2 anda...terima kasih
 
© 2009 Berita pagi malaysia. All Rights Reserved | Powered by Blogger
Blogger Layout by psdvibe | Bloggerized By LawnyDesignz |Modern Home Design