Tajuk Berita Terbaru

http://www.bina-website-sendiri.com/images/header.jpg

Khamis, Ogos 19, 2010

Polis tahan lima orang termasuk suami isteri palsu kad kredit

Kosmo -Sindiket kad kredit palsu lumpuh
MUHAMMAD SABTU (dua dari kanan) menunjukkan sebahagian kad kredit yang dipalsukan oleh satu sindiket di Kuala Lumpur semalam.

KUALA LUMPUR – Satu rangkaian sindiket pemalsuan kad kredit antarabangsa berjaya dilumpuhkan selepas polis menahan lima orang termasuk pasangan suami isteri dalam dua serbuan berasingan di ibu negara dan Shah Alam baru-baru ini.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Muhammad Sabtu Osman berkata, dalam serbuan itu, polis merampas sebanyak 2,270 keping kad kredit kosong, 17 keping kad kredit yang telah siap dengan nama dan nombor akaun serta lima keping kad kredit di dalam beg milik salah seorang suspek.
Selain itu, katanya, turut dirampas beberapa pasport antarabangsa Malaysia, satu pasport palsu luar negara serta peralatan bagi memalsukan kad kredit yang kesemuanya bernilai RM23 juta.
Katanya, serbuan pertama dibuat di sebuah hotel di ibu negara pada 24 Julai lalu dan polis menahan dua lelaki berumur 38 dan 40 tahun yang dipercayai perancang utama sindiket berkenaan ditahan.
“Kegiatan sindiket itu berjaya dibongkar selepas mereka dikesan membuat pendaftaran masuk ke hotel berkenaan dengan menggunakan kad kredit palsu.
“Serbuan yang kita lakukan kira-kira pukul 4 petang di hotel tersebut mendapati mereka mendaftar untuk tiga bilik, salah satu daripada bilik itu kita dapati kosong dan di dalamnya terdapat satu komputer riba. Pemeriksaan ke atas komputer riba itu, maka terbongkarlah rahsia kegiatan mereka,” katanya pada sidang akhbar di pejabatnya di sini semalam.
Sila "share" Berita2 di sini dengan kawan2 anda...terima kasih
 
© 2009 Berita pagi malaysia. All Rights Reserved | Powered by Blogger
Blogger Layout by psdvibe | Bloggerized By LawnyDesignz |Modern Home Design