Tajuk Berita Terbaru

http://www.bina-website-sendiri.com/images/header.jpg

Khamis, Ogos 19, 2010

geng curi motosikal ampang

Kosmo -Geng curi motosikal tumpas
ABDUL JALIL (kiri) memeriksa motosikal yang dipercayai dicuri oleh geng mencuri motosikal di Ampang semalam.

AMPANG - Kegiatan 11 orang dari geng curi motosikal sejak awal tahun ini akhirnya tumpas selepas mereka dicekup polis pada Sabtu dan Isnin lalu.
Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Abdul Jalil Hassan berkata, kesemua mereka termasuk seorang warga Indonesia dan sepasang suami isteri berusia 18 dan 24 tahun ditahan dalam dua serbuan di sekitar daerah itu.

Katanya, tangkapan pertama pada Sabtu lalu melibatkan dua lelaki yang pada ketika itu sedang menunggang motosikal di Kampung Ampang, di sini dan siasatan lanjut polis menemui tiga motosikal curi pelbagai jenis di rumah mereka.
"Tindakan susulan dua hari kemudian, kita berjaya menahan sembilan lagi suspek dan pemeriksaan di rumah masing-masing yang terletak di sekitar daerah itu dan 10 motosikal dan tiga rangka motosikal ditemui.
"Berikutan kejayaan ini, kita yakin dapat menyelesaikan 13 kes kecurian motosikal di sekitar Ampang yang dipercayai dilakukan kumpulan tersebut," katanya pada sidang akhbar di pejabatnya di sini semalam.
Menurutnya, geng itu dianggap unik kerana terdapat mekanik dan mereka yang mengetahui tentang harga komponen motosikal di pasaran.
Ini, katanya, memudahkan mereka untuk berurus niaga dengan pelanggan.
Selain itu, jelas Abdul Jalil, geng tersebut turut disertai sekumpulan remaja yang bekerja sebagai budak penghantar dan penganggur.
"Kita percaya suspek menjual komponen tersebut dengan harga murah kepada penghantar surat yang menggunakan motosikal sebagai kenderaan utama untuk bekerja.
"Mereka juga menjualnya kepada mat-mat rempit yang menggunakan komponen tersebut ke atas motosikal mereka untuk berlumba," ujarnya.
Sila "share" Berita2 di sini dengan kawan2 anda...terima kasih
 
© 2009 Berita pagi malaysia. All Rights Reserved | Powered by Blogger
Blogger Layout by psdvibe | Bloggerized By LawnyDesignz |Modern Home Design