Tajuk Berita Terbaru

http://www.bina-website-sendiri.com/images/header.jpg

Ahad, Ogos 22, 2010

14 ditahan Imigresen ketika cuba keluar negara

Utusan - 14 ditahan dalam serbuan Imigresen
JOHOR BAHRU 21 Ogos - Seramai 10 warga asing ditahan setelah dipercayai cuba menyusup keluar dari negara ini sempena bulan Ramadan dalam satu serbuan Jabatan Imigresen negeri di Lorong Haji Abdul Latiff, Kampung Sungai Tiram, dekat sini semalam.
Dalam serbuan di sebuah bangsal tidak bernombor pada pukul 7.30 malam itu, mereka yang ditahan terdiri daripada sembilan warga Indonesia termasuk seorang wanita dan seorang warga Bangladesh berusia antara 20 dan 48 tahun.

Turut ditahan seorang tekong warga Indonesia dan dua tekong rakyat tempatan serta seorang warga Bangladesh yang bertindak sebagai penjaga makan dan minum kumpulan rakyat asing berkenaan.
Ketua Bahagian Penguat Kuasa Imigresen negeri, Masri Adul berkata, siasatan awal mendapati bangsal itu dijadikan sebagai transit sebelum warga asing tersebut diseludup keluar dari negara ini menerusi 'jalan gelap'.
"Ketika serbuan, empat daripada mereka cuba meloloskan diri dengan terjun ke dalam sungai berhampiran tetapi berjaya ditahan," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.
Menurut beliau, kes itu disiasat mengikut Seksyen 6 (1) (c), Seksyen 15(1)(c), Seksyen 55E, Seksyen 56(1)(l) Akta Imigresen 1959/63.
Beliau berkata, kesemua yang ditahan ditempatkan di Depot Imigresen Pekan Nanas, Pontian untuk siasatan lanjut.
Katanya, pihaknya akan terus meningkatkan operasi bagi membanteras aktiviti penyeludupan seperti itu terutamanya menjelang musim perayaan.
Sila "share" Berita2 di sini dengan kawan2 anda...terima kasih
 
© 2009 Berita pagi malaysia. All Rights Reserved | Powered by Blogger
Blogger Layout by psdvibe | Bloggerized By LawnyDesignz |Modern Home Design