Tajuk Berita Terbaru

http://www.bina-website-sendiri.com/images/header.jpg

Isnin, Oktober 04, 2010

Pemandu teksi ‘raja Kuala Lumpur’

Kosmo-‘Kami raja Kuala Lumpur’

KAWASAN pondok di hadapan Hotel Swiss Garden di Jalan Pudu antara kawasan yang dikuasai kumpulan teksi yang berlagak umpama raja di kawasan itu.


KUALA LUMPUR – ‘Kami raja di segi tiga emas, KL ini.’ Itu laungan angkuh sekelompok pemandu teksi yang menganggap segitiga emas seperti Bukit Bintang, KLCC, Kota Raya, Pudu dan Chow Kit adalah kawasan milik mereka untuk mencari rezeki ‘sumbang’.
Dengan lagak ala gangster, kumpulan itu yang dianggarkan seramai 30 orang bertindak menguasai kawasan tersebut dengan menghalau pemandu-pemandu teksi lain yang ingin turut sama mengambil penumpang di tempat itu.
Malah lebih angkuh lagi, kumpulan itu hanya mengambil penumpang asing sahaja terutama pelancong dari luar negara berbanding penumpang tempatan dengan harapan untuk mengaut untung daripada tambang yang tinggi.
Modus operandi sangat mudah. Dengan tidak menggunakan meter seperti yang ditetapkan, mereka meletakkan tambang secara sesuka hati kepada pelancong asing itu yang pasti dapat membayar jumlah tambang itu.
Bayangkan, tambang sebanyak kira-kira RM30 hingga RM50 dikenakan untuk jarak perjalanan yang pendek seperti dari Bukit Bintang ke KLCC atau destinasi yang lain.
Sila "share" Berita2 di sini dengan kawan2 anda...terima kasih
 
© 2009 Berita pagi malaysia. All Rights Reserved | Powered by Blogger
Blogger Layout by psdvibe | Bloggerized By LawnyDesignz |Modern Home Design