Tajuk Berita Terbaru

http://www.bina-website-sendiri.com/images/header.jpg

Selasa, Oktober 26, 2010

Diserbu kali kedua jual VCD haram di TTDI

Othman (kanan) menunjukkan VCD dan DVD yang dirampas di dalam sebuah van di Taman Tun Dr. Ismail, Kuala Lumpur semalam.

KUALA LUMPUR – Tidak kenal erti serik. Biarpun pernah diserbu kerana menjual cakera padat video (VCD) dan cakera video digital (DVD) cetak rompak dari dalam sebuah van pada Ogos lalu, pemilik premis di Taman Tun Dr. Ismail di sini masih berdegil dan terus menjalankan kegiatan itu.

Pemilik premis itu didapati menjual VCD dan DVD asli di dalam kedai manakala versi cetak rompak dijual dari dalam van yang diletakkan tidak jauh dari situ.
Kegiatannya sekali lagi terbongkar selepas lapan anggota dan pegawai penguat kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Kuala Lumpur menyerbu lokasi tersebut pada pukul 6.45 petang, Ahad lalu.
Menurut Pengarah Bahagian Penguat Kuasa KPDNKK Wilayah Persekutuan, Othman Nawang, bertindak atas maklumat awam, pihaknya berjaya mengesan sebuah van jenis Toyota berwarna biru kira-kira 200 meter dari premis tersebut.
Katanya, pemilik premis itu menggunakan modus operandi yang sama seperti sebelum ini iaitu pelanggan akan menempah VCD atau DVD cetak rompak dari premis berkenaan melalui nombor yang ada di dalam katalog dan kemudiannya seorang pekerja akan menaiki motosikal untuk mengambil tempahan dari dalam van.
Sila "share" Berita2 di sini dengan kawan2 anda...terima kasih
 
© 2009 Berita pagi malaysia. All Rights Reserved | Powered by Blogger
Blogger Layout by psdvibe | Bloggerized By LawnyDesignz |Modern Home Design